Používané pohony elektrokol

Používané pohony elektrokol můžeme podle umístění motoru rozdělit do tří základních kategorií:

Elektrokola se středovým motorem (Bosch, Yamaha, Shimano)

Elektrokola se zadním motorem (8-FUN, BH Bikes EVO)

Elektrokola s předním pohonem (v současné době namáme tento typ pohonu v nabídce)


Elektrokola se středovým pohonem:

Momentálně to nejlepší, co se dá na českém trhu pořídit. V naší nabídce najdete elektrokola se středovým motorem Bosch ( Lapierre, Ghost Bikes a BH Bikes), Yamaha, Shimano (Lapierre) a v neposlední řadě také novinku německého výrobce Brose (BH Bikes REVO). Elektrokola se středovým pohonem jsou ideální pro sportovní jízdu díky vyvážené hmotnosti kola. Velmi výkonný a přesný motor v kombinaci s kvalitním kolem zvládá jízdu v těžkém terénu, ale i pohodlné cestování po cyklostezkách nebo po městě. 


 BROSE

Díky stále se zvyšující oblibě elektrokol přišla německá firma Brose s novinkou v podobě středového motoru, který je v současné době nejsilnějším motorem na trhu s integrovanou baterií do rámu kola. Tento druh pohonu nabízíme na elektrokolech BH Bikes označených jako REVO. 

Společnost Brose je předním dodavatelem autodílů po celé Evropě. V jejím sortimentu naleznete např. pohony dveří, sedadel atd. Společnost zaměstnává cca 25 000 lidí a má své výrobní pobočky ve 23 zemích Evropy včetně ČR.

Proč zvolit motor Brose:

  • motor Brose používá tři typy senzorů, které zajistí naprosto přesný a plynulý výkon asistence. To zaručí jízdní komfort za jakékoliv situace.
  • tři stupně jízdní asistence ( SPORT, TOUR, CRUISE ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • díky malému Q faktoru ( vzdálenosti mezi pedály ) je použitý dvoupřevodník, který oceníte při jízdě bez asistence motoru díky většímu množství převodů
  • vysoký výkon motoru ( až 90 Nm )
  • nízká hmotnost motoru a malé rozměry
  • vysoký dojezd ( až 200 km )
  • baterie 500 Wh integrovaná do rámu kola 
  • přehledný displej se zvýšenou odolností proti poškození

 

Parametry motoru Brose:

  • rozměry: 205x115x130 mm
  • napětí: 36V
  • nominální výkon 250W ( omezený .... maximální 500W )
  • hmotnost 3 400 g
  • typ motoru: středový, bezkartáčový
  • maximální kroutící moment: 90 Nm
  • převodový poměr 1:27

 BOSCH

V současné době nejpoužívanější pohon pro elektrokola vyšší a nejvyšší kategorie, proto přední výrobci elektrokol spoléhají právě na techniku dodávanou německým výrobcem BOSCH. V naší nabídce elektrokol najdete středový pohon BOSCH u elektrokol výrobců GHOST, LAPIERRE a BH Bikes označených jako XENION. Mezi hlavní přednosti elektrokol s použitým motorem BOSCH patří velký jízdní komfort, dlouhé dojezdy ( až 170 km ), vyvážené rozložení hmotnosti a nízké těžiště. V neposlední řadě nesmíme zapomenout na téměř 100% spolehlivost a vysoký výkon ( až 80 Nm ).

BOSCH nabízí tři základní modely pohonů, které se liší hlavně v maximálním kroutícím momentu a výkonu asistence:

  • BOSCH Performance Line CX ( 630W ) Novinka roku 2016 určená pro jízdu v extrémním terénu
  • BOSCH Performance Line ( 580W ) Dynamický, nejpoužívanější motor pro univerzální použití
  • BOSCH Active Line ( 420W ) Základní varianta, která zaručí dlouhý dojezd vašeho elektrokola

 

Základem pohonu je motor Drive Unit s integrovanou řídící jednotkou, která vyhodnocuje až 1000 údajů za vteřinu, které získává od tří snímačů ( torzní snímač šlapání, rychlostní snímač a snímač otáčení klik ). Na základě dat ze snímačů optimalizuje výkon motoru a míru asistence. Motor je schopný dosáhnout až 80Nm kroutícího momentu ( Performance CX ). 

Proč zvolit motor BOSCH:

  • motor BOSCH používá tři typy senzorů, které zajistí naprosto přesný a plynulý výkon asistence. To zaručí jízdní komfort za jakékoliv situace
  • čtyři stupně jízdní asistence ( TURBO, SPORT, TOUR, ECO ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • funkce E-Shift, která zjednodušuje a optimalizuje řazení. V okamžiku přeřazení řídicí jednotka reaguje upravením kroutícího momentu motoru
  • vysoký výkon motoru ( až 80 Nm )
  • snížená hmotnost motoru a rozměry
  • vysoký dojezd ( až 170 km )
  • baterie 400 Wh a 500 Wh  
  • dva druhy displejů: Intuvia ( základní přehledný displej ) a Nyon ( mnoho funkcí s integrovanou GPS )
  • možnost vypnutí omezovače rychlosti - více ZDE

 

Parametry motoru BOSCH:

 

BOSCH

PERFORMANCE CX

BOSCH

PERFORMANCE

BOSCH

ACTIVE

Motor - nominální výkon 250 W 250 W 250 W
Napětí 36 V 36 V 36 V
Max. kroutící moment 75 - 80 Nm 60 Nm 48 Nm
Max. rychlost (bez úpravy) 25 km/h 25 km/h 25 km/h
Snímací senzory
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
kroutící moment
frekvence šlapání
rychlost
Úroveň asistence motoru
Turbo = 300%
Sport = 210%
Tour = 120%
Eco = 50%
Turbo = 275%
Sport = 190%
Tour = 120%
Eco = 50%
Turbo = 250%
Sport = 150%
Tour = 100%
Eco = 40%
Max. kroutící moment při jednotlivých asistencích
Turbo = 80 Nm
Sport = 60 Nm
Tour = 50 Nm
Eco = 40 Nm
Turbo = 60 Nm
Sport = 55 Nm
Tour = 50 Nm
Eco = 40 Nm
Turbo = 50 Nm
Sport = 45 Nm
Tour = 40 Nm
Eco = 35 Nm
Automatická detekce řazení ANO ANO ANO
Použití motoru Extrém Sport Rekreace
Hmotnost 3,5 kg 3,9 kg 4,0 kg
Asistent chůze ANO ANO ANO
Displej Intuvia / Nyon Intuvia / Nyon Intuvia / Nyon
Typ baterie Li-on Li-on Li-on
Kapacita baterie 500 Wh / 14 Ah
500 Wh / 14 Ah
400 Wh / 11 Ah
500 Wh / 14 Ah
400 Wh / 11 Ah
Váha baterie 2,7 kg 2,6 kg 2,5 kg
Doba nabíjení 2 - 4 hodiny 1,5 - 4 hodiny 1,5 - 4 hodiny
Paměťový efekt NE NE NE

 YAMAHA

YAMAHA přichází pro sezonu 2016 s novým vylepšeným motorem, který je velice malý, lehký a kompaktní. Hlavní předností motoru YAMAHA je plynulost a obrovská síla, proto se používá hlavně na horských elektrokolech ( v naší nabídce ho najdete v elektrokolech značky Lapierre ). Další jeho výhodou je malá šířka, proto je možné použít na ose šlapání dvě ozubená kola, která oceníte hlavně při prudkých stoupáních nebo při jízdě bez asistence motoru. Motory YAMAHA jsou dle evropských zákonů omezené na 250W výkonu a rychlosti přípomoci do 25 km/h, ale jeho maximální výkon přesahuje až 750W. Na přání zákazníka je možné omezovač rychlosti vypnout ( více informací ZDE ). Kroutící moment středového pohonu Yamaha je 70Nm a při špičce dosahuje až 80Nm, čímž rozhodně nezaostává za konkurencí.

Proč zvolit motor YAMAHA:

  • motor YAMAHA používá tři typy senzorů, které zajistí naprosto přesný a plynulý výkon asistence. To zaručí jízdní komfort za jakékoliv situace
  • čtyři stupně jízdní asistence ( HIGH, STANDARD, ECO, ECO+ ), které zaručují přesné dávkování výkonu a to i v náročném terénu
  • funkce "nulová kadence", kdy nemusíte roztáčet pedály, ale pouze se do nich opřete a motor se okamžitě aktivuje
  • malý Q faktor ( vzdálenost mezi pedály ), který umožňuje montáž dvoupřevodníku
  • vysoký výkon motoru ( až 80 Nm )
  • nízká hmotnost motoru a rozměry
  • vysoký dojezd ( až 170 km )
  • baterie 400 Wh  
  • malý přehledný displej Yamaha, mikro USB pro nabíjení telefonů, GPS atd.
  • možnost vypnutí omezovače rychlosti - více ZDE

 

Parametry motoru YAMAHA:

  • omezená rychlost 25 km/h
  • napětí: 36V
  • nominální výkon 250W ( omezený .... maximální 750W )
  • hmotnost 3 500 g
  • přímý přenos síly motoru na kliky
  • maximální kroutící moment: 80 Nm
  • dobré umístění váhy a těžiště

 

Vylepšení motoru oproti modelu 2015:

  • zvýšení dojezdu elektrokola až na 170 km
  • zlepšení odolnosti ovládacích prvků
  • snížení hlučnosti motoru o 11 dB
  • zmenšená nabíječka o cca 40%
  • přidání režimu ECO+, který oceníte při jízdě s kolegou cyklistou na klasickém kole
  • micro USB pro nabíjení telefonu, GPS atd.

 

 

motor elektrokola Bosch_1         motor elektrokola Brose          motor elektrokola Yamaha


 Elektrokola se zadním ( nábojovým ) pohonem

Motory umístěné v zadním náboji se vyznačují plošší výkonovou křivkou a mají dobrý tah odspodu. To je hlavní výhoda oproti středovému motoru, kde se velká část kroutícího momentu ztratí řetězovým přenosem tahu. Motory umístěné v zadním náboji mají zabudovanou volnoběžku a při pohybu vlastní silou nekladou žádný odpor.

V naší nabídce elektrokol se zadním nábojovým pohonem naleznete elektrokola od výrobců CRUSSIS a BH BIKES s označením EVO, NITRO, EASYGO.

Česká značka elektrokol Crussis používá výhradně osvědčené bezkartáčové elektromotory s volnoběžkou 8-FUN a akumulátory umístěné na rámu kola ( horská elektrokola ), nebo na zadním nosiči ( městská a trekingová elektrokola ). Pro sezonu 2016 jsou použity pouze akumulátory Li-Ion 36V 13Ah s dojezdem až 120 km.

Španělský výrobce elektrokol BH Bikes nabízí svá elektrokola v následujících modelových řadách:

NITRO ( motor s nominálním výkonem 500W a maximálním 750W, maximální rychlost asistence je 45 km/h ). Používá výhradně akumulátory 500Wh integrované do rámu elektrokola.

EVO ( motor s výkonem 350W snížený na 250W, maximální rychlost asistence je omezena na 25 km/h ). Používá výhradně akumulátory Samsung 316Wh, 432Wh a 500Wh integrované do rámu elektrokola.

EASYGO používá motory stejné jako řada EVO, ale má menší akumuláry Samsung 200Wh umístěné na sedlovce elektrokola.  

baterie BH Evo                motor BH Evo            motor 8-FUN


Elektrokola s předním ( nábojovým ) pohonem

Umístění motoru v předním náboji se nejčastěji používá u městských a skládacích elektrokol, ale tento typ pohonu je již na ústupu a je používán hlavně při dodatečných přestavbách klasických kol, proto tento typ elektrokola v naší nabídce již nenajdete. Španělský výrobce elektrokol BH Bikes nabízí kola označená jako AWD, kde je použitá kombinace předního a zadního nábojového motoru. Zde má cyklista možnost volit přední, zadní nebo oba dva pohony. Tento kombinovaný typ pohonu oceníte hlavně v extrémních terénních podmínkách nebo při jízdě na sněhu. V našem eshopu najdete hned dvě elektrokola s tímto netypickým pohonem a integrovanou baterií do rámu kola ( ZDE a ZDE ).

evo awd big foot           evo awd snow


 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.